30 november 2013

Dräller.

Det här med att jag sitter uppe alldeles för  sent och dräller, typiskt dumt. Fastnade lite med att titta på youtubeklipp efter att ha sett en B-film på tv sådär lite halvt som halvt. De youtubeklipp jag tittat på är mestadels X-factorklipp från Storbritannien och några från USA. Brukar inte kolla på sådant, men det blev som det blev. Senaste klippet var ett klipp från X-factor, sjuuuuukligt nervös man på scenen - skakade, tårarna rann och så vidare. Och så började han sjunga "The Rose" grymt bra. Så det kan bli. Face your fears.

Om jag inte minns fel så är det just "Face your fears" som står på min kurators dörr. Mycket möjligt att jag minns fel, men det är något åt det hållet. Det är sant, att man ska det alltså. Jag tog fasta på det senast idag. Jag är mycket mycket rädd för att ge mig ut i skogen när det är mörkt ute, ingen unik rädsla direkt nej. Kolsvart skog och jag är inte kompatibla egentligen, men jag känner mig rätt så trygg uppe på ryggen på min häst. På med reflexer och en stark pannlampa och så gav vi oss ut på en ridtur. Kan väl säga som så att jag höll blicken och därmed även lampans sken på stigen framför oss hela ridturen. Vågade inte titta åt sidorna och jag sjöng/nynnade på en och samma sång hela ridturen för att inte kunna tänka på annat (hur läskig skogen är osv). Mycket modigt av mig, verkligen. Självklart såg jag/vi ett par knallgula ögon lysas upp i skogen av min lampa, troligtvis en räv som blängde på oss och undrade vad vi var för ena som var ute och klampade i skogen i mörkret. Skulle jag också undra om jag bodde i skogen och det kommer utbölingar utspökade sådär..

01.22 - det är seriöst dags att gå och lägga sig. Vem vet när jag måste hasa mig upp imorgon. Har lite inplanerat imorgon, en stor tjock madrass ska till återvinningen när mannen kommer hem från jobbet. När det nu blir, han slutar 12. Det blir när det blir. Iväg måste den. Har lite annat som borde tas till återvinningen också för den delen. Få se om vi får iväg det i samma veva. Ska köra en omgång tvätt också, nu när vi skaffat en ny tvättställning (äntligen! Den förra pajade ett par veckor sedan..). Har varit drygt att inte kunna tvätta fulla maskiner eftersom torkmöjligheterna varit begränsade.

Nu - borsta tänder, rensa kattlådorna och smyga i säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.