19 november 2013

Vecka 47.

Den här veckan kommer bjuda på lite gott och blandat.

Imorgon kommer hovslagaren för att sko min häst. Bra för henne, tråkigt för min plånbok, segt för sonen som kommer få kliva upp två timmar tidigare än vanligt bara för att jag måste ta med honom till stallet. Han brukar sova till tiosnåret, imorgon måste han upp vid åtta för att hinna äta frukost och sådär innan vi åker hemifrån så att vi är i stallet till nio. Tur att han oftast är glad även om jag tvingar upp honom "tidigt". Han är en liten sömntuta, precis som sin mamma.. ;)

På eftermiddagen (nåja, efter lunch) ska vi en sväng till sjukhuset, tar inte lång tid och sedan är det raka vägen hem igen och lägga F. Vet inte när mannen kommer hem, men när han gör det så drar jag till stallet igen om jag inte hinner fixa allt på morgonen medan Z skos. Vi får se. Andra "roliga" sysslor som är inplanerade för tisdagen* är dammsugning och golvmoppning. Can't wait.. eh.

* Tisdagar är veckans sämsta dag. Det bara är så.

Onsdag, upp tidigt för att släppa ut hästarna. Hem och sova lite (hoppas jag). På eftermiddagen ska jag till naprapaten för lite tortyr igen. Kan behövas!

Torsdag, lång dag på jobbet för mannens del - heldag hemma med F för min del.

Fredag, tillbaka till sjukhuset för avläsning av whatever test som tas/görs på F imorgon (tuberkulostjossan).  På eftermiddagen ska jag till jobbet för att jobba veckans dygnspass. Jobbar till 18 (17.30) på lördag och då ska jag hem en sväng innan jag måste iväg igen för att ta hand om min häst och natta alla hästarna..

.. för att sedan åka hem och sova så att jag orkar upp för att jobba dagpass (9-18) på jobbet på söndag. Antingen tar jag stallet före jobbet (= kliva upp 06.40) eller så tar jag stallet efter jobbet. Då lär jag inte vara hemma förrän framåt åtta. Tjohej, inte mycket hemmatid den här helgen inte!

Ja, jaha. Det här är även veckans tråkigaste inlägg. Varsågoda, nu kan det bara bli bättre så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.