12 november 2013

Från skeptisk till gillande.

Imorgon kommer en av mina brorsdöttrar hit och ska sova över. E är 18 år och ville komma hit för att hon vill träffa oss, i synnerhet hennes lilla kusin. Min son alltså. Hur som helst så ska vi äta sushi imorgon, min mamma sa att hon skulle föra över pengar så att vi vuxna kan äta sushi till middag imorgon. Mycket snällt av henne och vi uppskattar det verkligen!

Det roliga är att hon åt sushi för första gången förra året. Hon och pappa, hos oss. Skeptiska och inte så sugna provade de och upptäckte att det ju var gott. Sedan dess har hon då och så sagt att vi ju kan hämta hem sushi när de hälsar på, givetvis betalar de och så vidare. De brukar dela på en 12-bitars. Det som vi andra äter själva. Men de orkar liksom inte äta mer än sex bitar i var innan det tar stopp. Fascinerande.

Hur som helst är det roligt att hon då, som idag tex, kläcker ur sig: "jag har varit sugen på sushi ett tag.. vi får hämta det någongång igen när vi hälsar på". Från skeptiker till gillare. I början av förra året hade hon tvekat att smaka, nu slinker både maki och "vanliga" bitar med lax och räkor ner med god aptit.

Så det kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.