8 november 2013

Hopp.

Igår efter att jag avslutat mitt blogginlägg så blev jag uppringd angående att hoppa in och jobba några timmar igårkväll. Så blev det också, jobb mellan 18 och 20.30. Det satte käppar i hjulet för mina planer för seneftermiddagen och kvällen, men så blir det ibland. Jag hann åtminstone både duscha och ta hand om min häst innan jag åkte till jobbet, även om det inte riktigt var tänkt att vara så snabbt överstökat eller vad man ska säga. Hade planer på att pyssla lite i lugn och ro i stallet, träna lite lydnad med Z på ridbanan och sen åka hem och ta en lång skön dusch. Efter jobbet slängde jag i mig en varm macka, borstade tänderna och så var det dags att lägga sig med sonen. Jag däckade runt 22.30 mitt i ett blogginlägg jag höll på att läsa via mobilen. Trött? Lite kanske ja.

Imorse var det tidig uppstigning pga stallet. Inte en bra dag att behöva kliva upp tidigt på efter den gångna natten. F har hostat till och från, smågråtit i sömnen/halvsovande och sådär så att jag vaknat (såklart) för att klappa honom över benet eller ryggen.. Då har han somnat om/tystnat. Detta upprepades rätt ofta och jag var inte mycket till människa när jag väl hasade mig upp före sju. Med halsont och huvudvärk som bonus. ÅH TACK. Precis vad jag önskade mig inför helgen. Not.

Jaha, nu började det regna ute. Igen. För regn har vi ju inte fått mycket av hittills den här hösten. Eh..

Ikväll ska jag jobba. Har redan varit på jobbet en sväng på personalmöte på förmiddagen men i eftermiddag är det dags att slita lite för brödfödan. Veckans enda pass. Nog så jobbigt när man känner sig ur fas fysiskt, men det går bra ändå kan jag tänka mig. Får ta det lugnt helt enkelt.

Tack katten för att du inte täckte över din skit ordentligt nyss när du gick på "toa". Mycket mysig och "fräsch" doft som nu letat sig ut till vardagsrummet. *kippar efter andan* 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.