11 november 2013

Naprapatdags.

Idag är det dags för naprapaten igen som sagt. Skönt. Eller ja, det är skönt att få hjälp men det är inte speciellt skönt när man väl är där och får behandling. Det gör o n t. Så länge det hjälper så är det bara att bita ihop och gilla läget. Får nog se till att gå en gång i månaden sen när jag är "klar" med det som vi håller på att åtgärda just nu. Min man har tid 13.10 och jag har tid 14.30. Han hinner inte hem i tid för att jag ska hinna dit till min tid, så det är bara att ta med sig F och åka dit så att P kan ta bilen hem med F. Jag får åka kollektivt med buss.

Hinner inte mer än mellanlanda hemma innan jag ska bege mig till stallet. Vill gärna hinna mocka innan hästarna tas in, de tas in någongång mellan 16.45 och 17.15 from idag (en kvart tidigare än innan). Efter det är det hem för dusch, lite städning och matlagning. Tror det blir något så enkelt som varma mackor med kantarellstuvning på (gjorda i ugnen). Tog fram kantareller igår, lika bra att göra något med dem innan de glöms bort längst bak i kylskåpet eller så.

F sitter på golvet och diggar/sittdansar till Bruno Mars som just nu syns på teven på MTV som jag nyss zappade till i brist på annat. Från gårdagens livesändning av EMA. F sitter och gungar fram och tillbaka och "nickar" i takt med musiken. Gullknubben.

Dags att fixa hans lunch snart.

För egen del så är det dags att byta om till vettigare brallor än hemmamysbrallormodellskitstora.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.