12 november 2013

Ska bara..

Tanken var väl att lägga mig vid midnatt så att jag inte är helt trött och sliten imorgon när jag och F ska till sjukhuset vid tio för att han ska göra ett test inför tuberkulosvaccinering. Bara det att vi ska vara på sjukhuset klockan tio gör det hela .. spännande. F brukar sällan vilja lämna sängen före tio. Ibland har han inte ens vaknat den tiden. Håller tummarna för att han vaknar av sig själv runt nio imorgon, annars får jag väcka honom så att han hinner äta frukost innan och sådär Han är fortfarande snorig, han hatar snorsugen. Det skulle jag också göra om jag vore F. Bleh.

Hur som helst så sket det sig med att lägga mig vid midnatt. Ska inte sitta uppe så länge till, bara en liten stund till. Ska bara..

Det gick bra hos naprapaten, det gjorde ont. Såklart. Det hade gjort ont på min man också. För att citera honom: "I almost shit myself". Som beskrivning av hur ont det gjorde när naprapaten drog med handen/fingrarna på hans mest onda ställe och frågade om det gjorde ont. Han behövde så att säga inte svara, då hans kropps reaktion (rycka till/spänna sig) var svar nog. ;)

Har idag beställt årets första julklappar. Böcker till sonen. När jag ändå skulle köpa två till mig själv (pocketoman som jag är) så var det lika bra att passa på att klicka hem två till honom också. 

Julen är inte en favorithögtid direkt, trots god mat och sådant där som är en del av julens charm (?). I år ska jag jobba på julaftonskvällen. Aktivt frivilligt val. Gör ändå inget speciellt på julaftonskvällen. Dagen spenderas hos mina föräldrar med man och son. Förra året var vi i Ungern över julen, i år är det Sverigejul. Vi kör vartannat år, för att det ska vara rättvist. Det vill säga vartannat år med makens familj därborta, vartannat år i Sverige med min familj. Funkar utmärkt. Det har hittills blivit två jular därborta och två här i Sverige. Firar vi inte julen hos hans familj så åker vi ändå ner i början av/under december för att åtminstone hälsa på några dagar och fira minijul. Samma sak om vi åker dit över julen, då åker vi till mina föräldrar någon dag innan resan för julklappsbyte, julmat (vill VERKLIGEN ha vanlig julmat åtminstone en dag per år, i övrigt kvittar det men en dag per år vill jag äta julmat/julbord) och firande av minijul helt enkelt. Då får alla fira med oss, om än på olika dagar..

Det är mindre än en månad kvar till årets "före jul"-resa till Ungern. Måste väl åter igen dra till polisstationen och fråga om vi behöver fixa nytt pass till sonen eller inte. I augusti behövdes det inte, men var väl lite på gränsen. Känns som om nytt pass är på sin plats nu.. Han är inte alls lik sig på fotot. Han är ett år och en månad gammal nu. På fotot är han knappt 1,5 månad. Mycket har hänt.

Äh, det var väl ett jäkla svamlande från mitt håll. Dags att knipa igen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.