7 november 2013

Gjort en del.

Har fått en del gjort idag, mycket men samtidigt inte så värst mycket egentligen. Antar jag. Beror på vem/vad man jämför med. Jämför jag med mig själv så har jag fått mycket gjort just idag. Trots att jag känt mig seg och allmänt off.

Stallet tidigt imorse (suckpuststön, kliva upp tidigt är inte min grej nej) och sedan har det bara rullat på med diverse grejer. Diskning, köksskrubbande, matlagning, bakning (sjukt goda Rimbobullar - bakade 25, 15 finns kvar..), tvättning, bus med ungen och alla de där andra dagliga sysslorna.

Det är onsdag idag ja. Måndagar och onsdagar sitter jag uppe sent, det är inte jag som lägger barnet. Ikväll gäspar jag käken ur led så det bli nog inte så mycket senare än kvart över tolv ikväll. Sömn känns viktigare än att sitta uppe och drälla.

Imorgon kommer min vän A på besök, det ser jag framemot! Alldeles för länge sedan vi träffades. Imorgon är det dags, mest min charmiga avkomma som lockar hit besökare nuförtiden men tur i oturen så får man mig på köpet vare sig man vill eller ej. ;)

På fredag ska jag åter igen tidigt till stallet (jagärpuckadjagvet). Hinner åka hem för att duscha, äta frulle och mellanlanda lite innan jag ska iväg på personalmöte på jobbet vid elva. Därefter hem igen, för att åka tillbaka till jobbet till halv sex när jag börjar jobba mitt kvällspass. Går av passet nio på lördag. Morgonstund har guld i .. eh nä. Det har det inte nej. Det är bara ljug!

Gå och lägga sig kanske? Hörde sonen gråta en skvätt, men P är ju där i sovrummet också och sköter det där tills jag går och lägger mig och "tar över" eventuella problem (läs: son som vaknar ledsen/snorig/whatever) eftersom spjälsängen står vid min sida av sängen.

Ögonen går i kors. På riktigt. En släng av huvudvärk på det som en bonus. Tack för den!
Lika bra att lägga sig ja.

Så att jag kan vakna upp och äta fler bullar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.