6 januari 2014

6. Hepp! Dagens boktips.

"Alltid Du" av Pernilla Alm.

Mest för att jag läser den just nu och inte kan sluta läsa av någon anledning. Tänker hela tiden "jaja, bara den här sidan ut", "äh det är ju bara två sidor till - sen är kapitlet ändå slut" och "lite till har jag tid att läsa innan fötterna domnar bort".

Ja, du läste rätt: "Innan fötterna domnar bort".
Jag läser nämligen böcker (pocket) på toaletten. Vare sig jag kissar, skiter, borstar tänderna eller badar badkar. Har sällan tid eller ro att läsa annars, så de flesta böckerna jag läst de senaste åren har jag läst på toaletten. Andra kör med tidningar/korsord på toaletten - jag läser böcker. Annars blir det inga lästa och jag älskar att läsa och måste alltid ha minst en oläst bok i bokhyllan så att jag vet att det finns mer att läsa när boken jag håller på att läsa tar slut! Pocketoman. Hur som helst så "somnar" fötterna efter ett tag om jag sitter liiite för länge och läser på toalettstolen. När jag sedan reser mig upp för att gå därifrån så känns det som om en miljon myror kryper omkring i fötterna samtidigt som huden förvandlas till bubbelvatten med sjukt mycket kolsyra ("sockerdricka"). Hatar den känslan.

Om ni ursäktar så ska jag nu gå och borsta tänderna och läsa lite. Har bara lite kvar av boken, ska bara läsa några sidor - sen måste jag gå och lägga mig.. Kanske läsa ut kapitlet jag är mitt i just nu och sen påbörja nästa så att....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.