2 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

.. så skulle jag sannerligen ha svårt att bestämma mig. Skulle jag välja något klämkäckt? Troligtvis inte. Skulle jag välja något klokt? Kanske. Skulle jag välja något djupt budskap? Tveksamt. Skulle jag ångra mitt val efteråt? Antagligen. Det är så lätt att tycka att man gillar texten i den och den och den låten, sen när det väl kommer till kritan så.. är det väl ingen jag direkt känner att jag vill föreviga på min kropp för resten av mitt liv.

Eftersom det ju är under pistolhot och jag gärna vill slippa bli skjuten, så skulle jag nog trots allt välja något som kan tänkas glädja fler än enbart mig själv. Jag ser ju så att säga inte tatueringen, mer än om jag speglar mig bakifrån. Hur ofta speglar man sig bakifrån? Med lite kläder alternativt naken, så att svanken syns dessutom? Inte speciellt ofta. Har inte ens en spegel som kan visa den delen av kroppen, om jag inte ställer mig på toalettstolen och speglar mig i spegeln ovanför handfatet. Känns lite jobbigt måste jag säga.

Hur som helst, låttext var det ja. Frågan är om jag skulle satsa på något kort eller något som är ett par rader åtminstone, så att det känns som om det är värt det? Jag skulle aldrig tatuera något i svanken frivilligt, nu är det ju inte frivilligt så..

"It'll all get better in time" från låten "Better in Time" av Leona Lewis. För det mesta blir bättre med tiden. Jag försöker tänka så, när det känns som om vissa saker aldrig blir bättre. När saker gör ont alldeles alldeles för länge, då vill jag tro på att det kommer att bli bättre - tids nog. Det måste det. Så på så sätt vore den texten passande.

Alternativt (om jag skulle satsa på något längre):
"You are loved
Don't give up
It's just the weight of the world
Don't give up
Every one needs to be heard
You are loved
"

Från "You are loved (don't give up)" av Josh Groban. För att.. därför. Det skulle också passa.

Framkommer ju så att säga inte av dagens bloggämne hur stor texten ska vara, så kan ju tatuera in det riktigt smått.. ;)

Skulle jag vara mer lagd åt det egokärahållet, så skulle jag välja några rader från "Biggest & the best" av Clawfinger:
"Nobody is perfect but I'm pretty fucking close,
And I'm here to give you all a heavy heavenly dose
."

eller raderna:
"The only thing important that you have to understand,
Is that no matter what you say it's still a god I really am
.

Skulle troligtvis bli "It'll all get better in time". Under pistolhot. Annars inget. Ja, så skulle det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.