28 januari 2014

23. Hepp! Dagens musiktips.

Den senaste tiden har jag lyssnat en del på Rammstein. Jag kommer in i perioder då jag lyssnar mycket på dem när jag väl lyssnar på musik, det är inte alls dagligen. Radion är visserligen alltid på i bilen (Rix FM eller Mix Megapol), men det räknas inte. Jag gillar Rammstein. Även om jag inte förstår allt de sjunger, det kvittar. Jag älskar dem ändå.

Jag är en sådan där tråkig typ som lyssnar på samma musiklista (till exempel i Spotify) i en evighet. Lägger till låtar ibland, tar bort någon ibland men en del låtar kan jag inte ta bort. Det är som om de "måste" finnas där. Vill jag inte höra en viss låt en dag som en viss lista spelas så hoppar jag bara över till en annan låt, svårare än så är det trots allt inte.

Men äh - dagens musiktips får vara Rammstein. Faller knappast alla i smaken, men det är det nog ingen musik som gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.