3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

Något som jag skulle vilja lära mig, som jag redan kan till en viss (läs: liten) del, är att spela gitarr. Är en sucker för låtar spelade på gitarr eller elgitarr (allra helst det sistnämnda). Jag kan spela melodier, i stort sett vad jag än bestämmer mig för att spela - ackord kan jag däremot inte. Jag kan nämligen inte spela efter noter.. Jag har tagit gitarrlektioner i mellanstadiet, slutade (PUCKO!) för att ta pianolektioner istället. Piano kan jag också spela till en viss del, även där kan jag spela i stort sett vad som helst om det gäller att enbart spela med en hand (själva melodin) - två händer däremot.. det går inte. Det går helt enkelt inte, jag kan inte läsa noter och jag kan inte koordinera spelande med två händer. Lagom frustrerande!

Så - lära mig spela gitarr "ordentligt" vore en himla bra grej. Kanske borde jag egentligen välja "lära mig att läsa och följa noter" det jag borde satsa på, men äh - bara jag lär mig lite ackord och sådär så löser sig resten antar jag. Hoppas jag.

En vacker dag så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.