28 januari 2014

22. Kolla! Här är en favoritbok från min bokhylla.

Jag tänker inte fota, det är för bökigt. Däremot kan jag dela med mig ändå av en bok som är en favoritbok från min bokhylla. Om man ska gå efter hur ofta jag läst en bok så är det En komikers uppväxt av Jonas Gardell. Den har jag läst tre gånger av någon anledning. Skulle nog kunna läsa om den en gång till. Faktum är att det är den enda boken jag läst mer än en gång förutom barnböckerna som numera också tar upp plats i bokhyllan (speciellt böckerna om Pino är lästa både en och hundratrettiosju gånger).

Ska man utgå från andra saker än "läst flest gånger" så är "En förtjusande man" (Originaltitel: This Charming Man) av Marian Keyes en favoritbok. Det är möjligt att jag kommer att läsa om den någongång. För den var bra, sträckläsningsbra. Den hade "allt" tycker jag. Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.