8 januari 2014

8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…

... så skulle jag nog välja Martin Melin. Jag vet - han har bara gett ut två böcker (och skriver på en tredje), men jag kan för allt i världen inte komma på någon annan manlig författare att hångla med. Och ja - jag tycker förövrigt att man räknas som författare även om man "bara" gett ut ett par böcker. Dessutom har jag, för länge sen nu, fått lov av Camilla Läckberg (via twitter då vi alla tre hamnade i en diskussion) att ha Martin som frikort. Det gällde nog bara medan de fortfarande var gifta, men ändå. ;)

Jag kom att tänka på olika manliga författare. Bildgooglade dem och kände mer och mer "NEJ!" för varje författare jag såg kort på. Inte för att vara elak så att säga, men de flesta av dem var visst en aning äldre än denna 29-åriga bloggare (jag alltså). Å andra sidan så var det det här med pistolhot.. Då får man inte vara överdrivet petig antar jag.

Kvinnliga författare kan jag ju å andra sidan också hångla med (under pistolhot) antar jag, bara det att jag i skrivande stund inte kan se utseendet framför mig på alltför många (jepp - utseendet är visst viktigt i detta fall!) och då är det lika bra att ta en jag känner till utseendemässigt.

Vill dock också tillägga att det enbart handlar om hångel, Martin skulle alltså inte få prata. Jag tycker nämligen inte att hans röst passar till honom/hans utseende. Vet inte varför, men den känns liksom för ljus (?) på något sätt så.. Martin - blir jag under pistolhot tvungen att hångla med dig så får du vara tyst hela tiden (före, under, efter). ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.