17 januari 2014

17. Den bästa osten är ju som vi alla vet…

.. friterad ost som jag äter varje gång jag är i Ungern hos svärföräldrarna! Osten i sig är rätt smaklös egentligen, men för fritering är den perfekt. De har färdiga påsar på varje vettig mataffär, bara att slänga ner i olja och fritera - sedan är det OMNOMNOMNOM som gäller. Osten heter Trappista.
("Trappista is a traditional Hungarian semi-hard cows-milk cheese. It has a mild flavor and melts easily. It is quite probably the most popular cheese in Hungary.")

Men om man nu ska vara svennebananig och välja något som jag äter här där jag trots allt spenderar mest tid så är det vanlig tråkig mild hushållsost från Arla (?). Det där med ost som smakar eller luktar för mycket klarar jag inte av.

Brie och camembert kan gå ner på kex, om jag får skära bort det tjocka vita runtom. Annars får det vara.

Mild hushållsost is the shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.