15 januari 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Seriöst.. EN grej bara? Oj, hur ska jag kunna välja? Okej.. Då ska vi se vad vi (jag) kan sortera ut för något att nämna här.

Andras slarv.

Jag är själv slarvig, däremot så är jag inte det i stallet. Men många andra är det och det stör mig. Till exempel så spelar ingen roll hur många gånger det påminns om att det ska sopas på ett visst ställe i stallet om man stått där med sin häst eller liknande, ändå är det många som skiter i det. Visst, alla kan glömma men när man gång på gång inte gör något åt det trots påminnelser? Sådant stör mig.  Mycket. Sjukligt mycket emellanåt. Saker som inte tar många sekunder extra att fixa, men som ändå inte görs. "Varför gör du inte det istället då om det nu stör dig så mycket?". Helt enkelt för att det inte är jag som grisat ner, ibland gör jag det men för det mesta biter jag ihop och struntar i det för att jag är för less. Känner inte att jag ska behöva städa efter vuxna människor som kan göra sakerna själva.

Eh okej. Slarvet i stallet stör mig visst en hel del. Mest är det nog för att jag själv är en slarver i vanliga fall, men där är jag inte det. Inte heller på jobbet, där får jag räkna till tio minst en gång per vecka pga någon form av slarv (något som diskat för slarvigt eller så). Det är bara så trist att se helt enkelt. När det handlar om relativt enkla saker.

En annan sak som gör mig vansinnig är när man ska gå på toaletten någonstans (hos någon, offentlig toalett av något slag eller liknande) och det är "fartränder" i toalettstolen kvar efter någon. ANVÄND TOALETTBORSTEN. Den står inte intill toaletten som prydnad. Sjukt ofräscht.

Nu avslutar jag detta inlägg, det kan annars blir alldeles för långt och bittert om jag får släpper loss alla mina inre irritationer över saker i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.