28 januari 2014

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

Så skulle jag börja gråta. Jag kan inte spela något instrument tillräckligt bra för att kunna spela i ett band, jag kan heller inte sjunga så att andra skulle vilja lyssna på det. Skulle väl vara ett mycket alternativt band med ett mycket öppet sinne för hur tondöv en sångare kan vara, dvs jag. Bandet skulle bara spela låtar utan höga toner, för dem klarar jag verkligen inte av. ;)

Om jag nu ska tänka stort så vore det väl spännande att spela i ett megakänt band som reser hit och dit i världen. Det vore trevligt att se en massa nya ställen. Däremot har jag scenskräck, så jag skulle inte kunna bidra med så mycket. Kanske stå långt ut på sidan av scenen och räkna in takten med trumpinnar i början av några låtar? Jo. Det skulle eventuellt till och med jag kunna klara av. Det vore nästan som att spela med i själva bandet. Ju! Det räknas. Så, då drar jag väl till med Iron Maiden. De är både bra och har alltid stor publik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.