29 januari 2014

29. Hepp! Dagens middagstips.

Korvstroganoff med ris. Så enkelt, så gott. Min Lillknubbis ÄLSKAR korvstroganoff, det är många "namnamnamnam" när han mular i sig korvstroganoff med ris. Sann matglädje!

Om man nu ska vara lite mer.. hm. Otraditionell (det är ju rätt vanligt med stroganoff liksom..), så skulle jag lätt tipsa på en ungersk maträtt i form av en gryta innehållandes bland annat kycklingmage (ja du läste rätt), paprika, lök och lite annat som sedan äts med nokedli. Säger kanske inte dig så mycket och det låter kanske inte så värst gott men tro mig - det är jättegott! Då ska man också veta att jag är väldigt kräsen när det kommer till mat... Jobbigt kräsen i vissa lägen. Tyvärr. Men det här, det gillar jag och tvingar maken att laga det ibland. Tar några timmar att göra själva grytan, det ska småputtra i flera timmar nämligen. Nomnom. Ska nog lura till mig lite sådant på söndag kanske..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.