29 januari 2014

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.

Den första boken jag kom att tänka på som jag verkligen inte vill tipsa om kommer jag varken ihåg titeln på eller författarens namn. Så pass dålig var den. Jag vet bara att just den utgåvan jag läste hade någon form av brunt (?) bokomslag, det var en pocketbok jag köpte för en femma. Borde anat oråd när en bok massreas ut för en femma. Den och en till bok såldes för en femma. Ena var någorlunda läsbar, men den där boken var urdålig och konstig. Hm.

En annan bok jag fick kämpa mig igenom (våga vägra sluta mitt i en bok bara för att den är dålig! Fix idé antar jag, måste avsluta en bok jag påbörjat) är en bok av P.D James. Jag kunde inte hitta den i min bokhylla (har nog slängt den eller gett bort den) så jag är inte helt säker på vilken av böckerna det är, något säger mig att det är boken "Fyren" som jag har läst. Hur som helst, jag har inte läst någon mer bok av P.D James och har inga planer på det heller.

På tal om böcker jag inte tagit mig igenom, det finns faktiskt en bok jag inte läst ut trots att den är påbörjad. Har inga planer på att läsa klart den heller.. "Vita tänder" av Zadie Smith. Däremot gillade jag hennes bok "Autografjägaren". Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.