15 december 2013

Swosch.

Det är som det är, det här med tiden - den rusar fram. Det gör den förstås inte egentligen, men det känns så. Hur är det möjligt att det är julafton om nio (!) dagar? Jag behöver i och för sig "bara" slå in julklappar, sedan är jag redo för julen. Vet inte riktigt när jag ska slå in dem, men nåja - det löser sig.
Viktigast just nu är att slå in mannens födelsedagspresent, han fyller år imorgon. Slår in den när han är på jobbet imorgon och så får han den när han kommer hem. Finfint. Han fyller 39, inget stort firande i år. Det blir bara vi inom familjen (läs: jag, han och sonen). Äta något gott och sådär, lutar åt sushi.

Jag har jobbat nu under helgen, gick av mitt pass halv tio imorse och nu är jag ledig i fyra dagar innan det är dags att jobba igen på fredag. Efter jobbet idag åkte jag direkt till stallet för att ta hand om min häst, en annans häst och lunchfodra hästarna. Dock är inte hästeriet klart för idag, jag ska iväg om ett tag och ta in dem också. Efter stallet är det en aning bråttom hem för att hinna duscha innan vi ska iväg på middag hos en vän. Kämpa!

Tror jag skriver mer någon annan dag, just nu känner jag mig mest trött och seg. Blir bara blaj av det hela, mer än vanligt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.