5 december 2013

När det går åt fel håll.

Onsdag, den kom och gick. Det har slagit över till torsdag nu. Jag ska inte vara uppe överdrivet sent inatt, jag behöver sova inför helgen. På fredag ska jag ta ut hästarna (tidigt), på lördag vaknar jag på jobbet och jag antar att det blir tidigt och natten till söndag ska vi inte ens tala om. Då är det uppstigning runt fyrasnåret på natten som gäller. Can't wait..

Det var ingen bra dag, den här onsdagen. Vaknade och kände att det bästa vore att dra täcket över huvudet och vakna en annan dag. Det funkar dock inte så när man har ett liv att leva, speciellt inte när "livet" numera innehåller en liten son som behöver min hjälp för att kunna leva sitt liv på bästa möjliga sätt. Bara att kliva upp med F för att kicka igång dagen. Jag hatar det uttrycket, att "kicka igång" något. Känns överdrivet käckt. Passar inte in på denna dag, den var inte överdrivet käck.

När man vaknar och känner att förutsättningarna för att det ska bli en bra dag är mycket låga så är man ju sådär peppad att ta sig an dagen. Åtminstone så är jag väldigt opeppad på att göra saker. Jag har dock lyckats göra lite "måsten" i form av att tvätta, laga mat och såklart ta hand om F. Har även fått tummen ur att ta mig ner på stan för att sätta in mynt på kontot, att få tummen ur till det var jag inte ensam om. Det insåg jag när jag stod i den långa kön till insättningsautomaten. Suckpuststön.

Kände mig snygg idag. Det är bra. Att själv kunna känna det också, inte bara höra kommentarer från andra om det. Känslan försvann på kvällen, men den höll i sig stora delar av dagen - man får vara glad för det lilla antar jag.

Det är nog bäst att jag inte skriver mer idag. Det är nog bäst att jag går och borstar tänderna, rensar kattlådorna och lägger mig istället. Hoppas på bra drömmar, inga mardrömmar tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.