26 december 2013

Det här med julen.

Nu är julen över, tycker jag. Jag vet - det är bara juldagen men för min del är julen förbi. Jag firar jul på julafton, äter julmat på julafton och sedan är det bra. Dagens middag blev hämtmat från MAX. Finns en bit julskinka i kylskåpet, tog med den biten från mina föräldrar igår när vi åkte hem efter julfirandet där. Det blir väl en skinkmacka av det imorgon antar jag, nu är det midnatt och jag är inte speciellt hungrig efter kvällens matintag om man säger så.

Årets julklappsskörd för min del: 
En dammsugare (den fick vi gemensamt redan i början av december).
Presentkort på Granngården.
Två par ullstrumpor.
En kristallgrej (eller ja, det blir en kristall av det i slutändan.. typ).
Underkläder modell sömlösa och sköna/snygga.
Säkerhetsgrejer till köket (för att kunna barnsäkra kökslådor bland annat).
Pengar.
En påse bilar (tradition).
En elefant (sparbössa).
En kalender/dagbok.
En handväska/väska.
Ett gäng toppar, kortärmade/linnen.
En bok med recept på hemmagjort godis till hästar.
Hulsnyckel med tillhörande hylsa som passar hästbroddar (önskade mig av mannen).
Nagelsvampsbehandlingsmedel (jepp, på riktigt så fick jag det - av mannen).
Footner. 

Jag har varit relativt snäll i år antar jag. Jag fick det jag ville ha (dammsugare och hulsnyckel). Resten är bonusklappar som givetvis inte är mindre uppskattade bara för det. :)

Julaftonskvällen drog jag till jobbet, började kvart i åtta och gick av passet idag halv fem. Imorgon ska jag jobba igen, torsdag kväll till fredag kväll. Lördag jobbar jag åter igen - kväll till morgon bara dock. Ovanligt mycket jobb för min del denna vecka, men det ger fint med pengar att jobba, speciellt när det är under en storhelg som nu. Pengar är alltid välkomna så att säga.

I övrigt tycker jag att den här vintern hittills varit som en enda lång November.
Vintern kommer kanske på allvar i januari? Vi får väl se. Lite snö skulle lysa upp, as in verkligen lysa upp. Nu är det bara mörkt, blött, slaskigt och jag tänker inte ens gå in på hur hästarnas hagar ser ut just nu mer dess blöta lera... Usch.

Imorgon ska jag upp tidigt för att ta ut hästar.
Jag har sovit för lite på sistone.
Pax för att lägga barnet på eftermiddagen och sova en stund själv på köpet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.