20 december 2013

Operation "julstämning" igång.

Igår slog jag in julklappar, idag har jag bakat pepparkakor och efter det lyssnat på min jullista på Spotify. Har även ställt en ljusstake i vardagsrumsfönstret. Operation julstämning har påbörjats. Det är ingen snö ute, men jag ska försöka tvinga in lite julstämning i den här kroppen. Brukar vara svårt i vanliga fall, men i år är det än svårare då december är mer som november. Slask, regn och sådant trams. Blir ingen vit jul i år, ska till ett mirakel för det kan man säga.

Nåja. Är klar med alla julklappar, dock borde jag köpa något litet till brorsdöttrarna. Får lösa det i helgen helt enkelt. Få se vad det blir.. något de kan ha roligt med. Ett spel kanske? Vi får se.

Nu ska jag hasa mig i säng, efter att ha tittat på två avsnitt av Witches of East End. Bra att göra inför natten. not.

Imorgon (idag) ska jag jobba dygn. Innan dess ska jag till stallet och min häst ska få sista dosen av botulismvaccinet. Efter stallet är det dusch och ner på stan som gäller, då jag måste in med pengar på kontot och försöka armbåga mig fram för att köpa de där julklapparna jag nämnde. Hejaheja!

Sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.