4 augusti 2014

Men alltså..

.. jag tycker inte om sommaren. Visst, det är trevligt att det är ljust länge och allt det där men jag pallar inte värmen som oftast kommer med årstiden och inte heller alla insekter/kryp. Jag gillar hösten, den får gärna komma nu. Jag gillar våren också, den kan få komma efter hösten. Vintern går an, om den inte är extremt lång och utdragen förstås. Aldrig nöjd eller vad är det man brukar säga?

Lägenheten är sval. Har inte behövt vidta åtgärder för att försöka få ner temperaturen hemma, inte behövt släpa fram fläkten eller sådär. På jobbet är det varmare, men så ligger den lägenheten längre upp i ett hus än vad den här lägenheten gör. Har jobbat en del extrapass i juli och början av augusti. Hade gått på semester efter mitt dygnspass nu i helgen men jag ska jobba ett kvällspass imorgon och sen har jag semester. En vecka i Kroatien. Jag, mannen, barnet, svärföräldrarna och svägerskan ska semestra där en vecka. Blir en ny upplevelse, dels det här med att åka på semester med ett barn och dels har jag aldrig varit till Kroatien förut. Det blir nog bra.

Om ett par timmar ska jag åka och släppa ut några hästar som stått inne hela dagen för att komma undan hettan ute. Min häst har njutit av att få vara inne, hon har legat ner och snarkar. Mys! De har givetvis fått hö att äta, så de har inte varit utan käk bara för att de stått inne sen i förmiddags. :)

Men ja. Den här värmen. Less, mycket mycket less på att svettas. Det var bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.