17 augusti 2014

En gammal lista.

Ramlade över en av mina gamla bloggar som jag inte skrivit på många år. Den innehåller bland annat en drös nonsenslistor som ibland sprids bland bloggar. I brist på annat så kopierade jag en av dem som jag kan fylla i nu när jag är lätt uttråkad och trots allt har spotify igång för en gångs skull. Here we go:

1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn’t make sense. NO CHEATING!



Will it be ok?
I want to break free (Queen).  

Kommentar: När det gäller vissa saker så stämmer nog den titeln in ganska bra. Trots allt.

How are you feeling today?
Försvinn ur mitt liv (Magnus Uggla).  

Kommentar: Även det stämmer in mer väl väl på delar av mitt liv. Idag. Igår. Imorgon.

How do your friends see you?
November Rain (Guns N' Roses). 

Kommentar: Låter lite deppigt måste jag ju säga. Vilket å andra sidan stämmer.. det också.

Will you get married?
Själen av en vän (Ken).
Kommentar: Jag ÄR redan gift, så det var väl tur att det blev en skum matchning på denna fråga.

What is your best friend’s theme song?

Streets of Philadelphia (Bruce Springsteen).
Kommentar: Det tror jag inte.
 

What is the story of your life?
Dancing with myself (Billy Idol).
Kommentar: Beror på hur man ser på saken.

What was high school like?
Creep (Radiohead).

Kommentar: Haha.. Ja jo.

How can you get ahead in life?
Dreaming of you (The Coral).
Kommentar: Genom att dagdrömma lite? Kanske.

What is the best thing about your friends?
Uninvited (Alanis Morissette).
Kommentar: Hm..

What is today going to be like?
Say Something (A great big world, Christina Aguilera).
Kommentar: Jag har sagt en massa saker. Dock inget vettigt.

What is in store for this weekend?
Without you (David Guetta feat. Usher).
Kommentar: Utan vem? Jag är utan många den här helgen..

What song describes you? 

Jag saknar dig mindre och mindre (Melissa Horn).
Kommentar: Stämmer nog till viss del..

To describe your grandparents?
I'll be thinking of you (Frida Snell).
Kommentar: Så sant så, då alla fyra (sex) inte finns längre. Men jag tänker på dem.

How is your life going?
Poison (Alice Cooper).
Kommentar: Delar av det är gift som i hemska saker. Sen är jag gift.

What song will they play at your funeral?
Links 2 3 4 (Rammstein).
Kommentar: Okej att jag gillar Rammstein, men kanske inte på min begravning. Helst inte.

How does the world see you?
Had enough (Danko Jones).
Kommentar: Men tack för den då!

Will you have a happy life? 

Changes (Black Sabbath).
Kommentar: Med lite förändringar kan det kanske bli så.


What do your friends really think of you?
Det kommer aldrig va över för mig (Håkan Hellström).
Kommentar: Jag väljer att tolka det som att vänskapen aldrig kommer vara över (gå över).

Do people secretly lust after you?
'Till I collapse (Eminem).
Kommentar: Nice! ;)

How can I make myself happy?
We're not gonna take it (Twisted Sister).
Kommentar: Vilka vi? Och ta vad? Va? VA?! SVARA DÅ!

What should you do with your life?
Starlight (Slash feat. Myles Kennedy).
Kommentar: Lite stjärnljus (?) kan vi alla behöva emellanåt.

Will you ever have children?
I can't get you off my mind (Miss Li).
Kommentar: Sonen är sannerligen någon jag aldrig kommer sluta ha i tankarna. Livet ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.