31 augusti 2014

Livet just nu.

På barnfronten:
Det går bra med inskolningen. Den kommande veckan är det 9-14 som gäller istället för 9-12.15 som det varit den här veckan. Några gånger har han gråtit en skvätt vid lämning, men har slutat gråta redan innan jag ens parkerat barnvagnen en bit ifrån där jag lämnar honom. Han trivs och direkt efter frukosten hemma på morgonen så går han och hämtar sina skor i hallen, redo att gå iväg. Bra!

På hästfronten:

Z har varit lite låg och skruttig de senaste veckorna, men nu börjar det vända och gå åt rätt håll. Hon är piggare och är i slutet av en behandling med smärtstillande/antiinflammatorisk medicin. Får se om någon vecka hur hon rör sig, om hon fortfarande markerar något som tyder på hälta/smärta någonstans eller inte. Det får tiden utvisa helt enkelt.

På träningsfronten:

Jo det är så att jag fått tummen ur och börjat gå till gymmet. Tanken är att klämma in två träningspass i veckan, få se hur det går med det. Minst ett ska jag åtminstone verkligen försöka få till. Nu senast blev det en halvtimme på en crosstrainer. Efteråt ville jag bara lägga mig och dö lite. Helt slut! Så går det när man inte tränat på flera månader och sedan kickar igång det hela igen, jag är sjukt otränad och det är dags att ändra på det (igen). Imorgon är det dags för nästa träningspass.

På jobbfronten:

Det flyter på även på den fronten. Kommande vecka jobbar jag två pass, ett dygnspass och ett kvällspass/nattpass.

Hälsofronten:
Depressionen har blossat upp en aning och jag är glad för att jag kan reglera min medicinering själv beroende på hur jag mår. Nu går jag på maxdos (för mig) av min antidepressiva medicin, om knappt två veckor har jag både läkarbesök och kuratorbesök inbokat. Samma dag till och med. Läkarbesöket är min vanliga "koll" som jag gör var tredje månad. Checkar av hur jag mår, hur medicinen funkar och lite annat sådär. Kuratorbesöket bokade jag in för att hösten är på G och det är en lite kämpig period för min del av olika anledningar. Höst betyder inte per automatik att jag djupdyker ner i mörkret, däremot är det så att om jag gör det så är vissa saker mer svårhanterliga än andra just för att det är höst/vinter. Därför börjar jag gå hos kuratorn igen redan nu innan det blir för jobbigt. Jag har som tur är relativt bra koll på min kropps signaler gällande måendet och har vett/förnuft/självinsikt nog att söka hjälp i tid nuförtiden.. Inte vänta tills jag famlar runt i mörkret utan att hitta ut i ljuset igen. Jag har även en tid hos naprapaten inbokad, behöver hjälp med att få loss lite spänningar i framförallt rygg och nacke men även i ena höften/skinkan..

Planer kommande vecka:
Stallet varje dag som vanligt.
Klippa mig på tisdag, med lite tur låter sig sonen klippas lite också då. Håller en tumme!
Filmkväll med maken imorgon kväll (hemma i soffan, men ändå. Sådant måste planeras!).
Jobba två pass.
Städa - det är tänkt att jag ska dammsuga och svabba golv imorgon.
Träna två pass på gymmet.
Plugga (ska läsa en psykologikurs på distans för skojs skull. 30p, halvfart så det blir två terminer).

Så. Nu tänker jag sova så att jag inte är en zombie när jag ska hasa mig upp kvart i sju. Är allt annat än en morgonmänniska om man säger så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.