15 februari 2014

Det här med borden.

Det är så mycket man borde hela tiden. Just nu borde jag till exempel sova, men det gör jag inte. Jag ska, är nerbäddad redan och hör den lilles andetag och makens fipplande med sin surfplatta här bredvid. Mysigt värre som avslut på alla hjärtans dag. Eh.

Andra saker som jag borde göra inom en snar framtid (läs: i helgen):
- Dammsuga och moppa golv.
- Tömma min garderob på kläder och vika om allt efter att jag sorterat dem. Nu ligger allt i en enda röra, mest för att jag dragit ut allt på golvet två ggr senaste månaden för att försöka hitta något plagg. Efter att jag hittat plagget så har jag bara slängt in allt igen utan att vika något och tja.. det är kaos därinne. Det börjar störa mig nu.
- Städa badrummet.
- Motionera min häst trots skitvädret som utlovats denna helg.
- Träna (hemmaträning modell lättare).
- Borsta katternas päls.
- Rensa bland sonens kläder.
- Lägga mig tidigare.

Få se vad jag lyckas beta av. Något ska jag väl kunna göra,  bra med lång lista för då kan åtminstone något bockas av. Siktar på det och får nöja mig med det. Kan inte pressa mig själv just nu så jag tar det här med borden lite med ro.

Brukar säga att bästa sättet för mig att få något gjort är att stryka orden "måste" och "borde". Jag tänker istället "det vore bra om jag..". Givetvis med pepp i form av hur bra det brukar bli efter att man tagit sig an något.

Nu ska jag iaf sova. Det hade varit bra om jag somnat tidigare men är huvudet dumt får kroppen lida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.