9 september 2014

Smärta.

Det är ingen bra dag idag. Alls. Dras längre och längre ned, vissa dagar stannar det upp och är på en hanterbar nivå. Andra dagar kämpar jag för att hålla mig flytande. Jag flyr hemmet (det tomma hemmet mitt på dagen) för att distrahera mig själv och hålla mig borta från dåligheter. Funkar.. sådär.

På fredag har jag läkartid och tid hos kuratorn, är en kvart mellan besöken bara. Bra tajmat måste jag säga och är tacksam att det är dags så pass snart som på fredag. Känns som om tiden sniglat sig fram sedan jag bokade in tiderna ett par veckor sedan.

Imorgon ska jag umgås med min vän P på kvällen. Vin, vara social, spela och ha det gott. På en onsdag, bara sådär ändå. Lär vara hemma vid midnatt igen pga bussarna, men ändå. En helkväll med en vän är guld värt. Sannerligen guld värt.

Imorse när jag åkte till stallet vid sju för att släppa ut hästarna så sniffade jag extra mycket på min hästs mule eller snarare sidan av den. Min absoluta favoritdoft i hela världen - den doften hon har på den där lena delen av mulens sida.. Älskar den, älskar henne!

Imorgon ska jag plugga och åka till stallet medan sonen är på förskolan. Hade tänkt klämma in ett gympass också men kroppen känns inte okej, var hos naprapaten igår och efter det har jag än mer ont. Vilket inte är helt ovanligt, men ändå. Ska tillbaka dit den 26:e september.

Nu ska jag borsta tänderna och lägga mig, sov bara fyra timmar natten till idag...

Dålig aptit, sover dåligt/för lite och är lika rolig som en bortglömd gråsten under kilovis med mossa i skogen. Depression är så mysigt. Verkligen mysigt. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.