23 juni 2014

Fri.

Nu är du fri mormor, fri från smärta och ensamheten du känt sen morfar dog 12 år sedan. Nu är ni åter tillsammans och kommer ligga sida vid sida igen. Som det ska vara. Saknad av oss alla som haft turen att få ha dig i våra liv på ett eller annat sätt.

Min mormor somnade stilla in i lördags, 21/6. På min mammas födelsedag och som även är mina föräldrars bröllopsdag. Hon "valde" en bra dag att somna in på, ingen kommer att glömma vilken dag på året hon dog. Hon blev akut jättedålig en vecka sedan (måndag förra veckan) och i lördags tog kampen och kraften slut. Omgiven av sina barn från tisdag till lördag, aldrig ensam ens en stund. Det känns skönt att veta, att hon var omgiven av de allra närmaste ända in i det sista.

Nästa fredag är det begravning. Jag flyger över till Finland för det sista avskedet.

Älskade mormor, svårt att smälta att hon inte finns mer.

2 kommentarer:

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.