14 april 2014

Så enkelt, egentligen.

Drog ner på godsaker förra veckan, som jag sa att jag skulle. Det resulterade i att 1,5kg trillade bort av rena förskräckelsen antar jag. Med andra ord är det verkligen där problemet (större delen av det) ligger, vad jag stoppar i mig för skit dagarna i ända. Hur som helst så är det bara att bita ihop och fortsätta dra ner på godsakerna, det mår kroppen sannerligen bra av. Dessutom är det bra om kroppen inte får i sig sjukt mycket sötsaker då det bland annat ökar risken för svampinfektioner i underlivet. Jag kan skriva under på att det är något åtminstone jag helst slipper. Been there done that. Många gånger dessutom (varsågod för info), så roligt är det inte.

Om två dagar blir jag 30. T r e t t i o!
Idag ska jag åka till Stockholm och äta middag med en vän, jag önskade mig en middag i födelsedagspresent och det ska jag alltså kassera in idag. Ingen aning om vilken restaurang vi ska till, men det blir nog bra. Jag har sagt att bara dessertmenyn innehåller något gott så är jag nöjd. Apropå det här med att dra ner på godsaker... ;)

Av maken ska jag få något jag behöver, något jag redan har men som tydligen är skitdålig. Kan nog lirka ur honom lite fler ledtrådar, jag vet att det inte är kläder iallafall och att det som sagt är något jag behöver (?). Han vill inte säga mer än så eftersom jag är för bra på att gissa rätt. Dessutom är det väl roligast om det är en överraskning, men det är klart jag funderat lite på vad det kan vara...

Mina föräldrar kommer jag att få ett presentkort så att jag kan köpa mig en ny ridhjälm. En mikrovågsugn lär nog också dyka upp skulle jag tro, då vi behöver en ny fräsch sådan. :)

Nu ska jag göra något så himla viktigt som att måla naglarna. Vankas det bjudmiddag så får det bannemig bli både målade naglar och smink (ögonskugga, kajal, mascara) kvällen till ära!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.