19 april 2014

Hallå tiden?

Vaknade relativt tidigt idag och lämnade sängen för lite ensamtid i en tyst lägenhet innan de andra vaknade. Elva gick jag hemifrån för att åka till stallet, med ett stopp på Granngården på vägen. Eller på vägen och på vägen, det är en omväg att åka dit men jag behövde köpa både mineraler och lite mat till min häst.

Stallet ja.. Det tog fyra (!) timmar idag. Tog hand om en till häst utöver min egen och det tog sin lilla tid. Den hästen står på halm, min står på torv. Är numera ovan att mocka i halm och hon är inte direkt den renligaste hästen i stallet - med andra ord spenderade jag över en halvtimme i hennes box. Det är rätt lång tid, min häst mockade jag åt på tio minuter...

Nåja, tiden for fram som en oljad blixt och plötsligt var klockan fyra och då åkte jag hem. Har inte hunnit så mycket mer än att duscha och greja lite hemmavid sedan dess. Nu är klockan tio i sex och jag ska åka till jobbet snart. Jobbar till kvart i tio imorgon förmiddag.

Den här veckan har gått fort fram tycker jag. Känns som om jag inte fått så mycket gjort, samtidigt som jag har just det. Har bland annat hunnit fylla 30 och fira femårsdag med min man. På samma dag. Himla fiffigt, då är det lätt att komma ihåg årsdagen.. ;)

Nu - packa väskan inför jobbpasset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.