12 oktober 2015

Om

Om jag bara visste hur jag ska formulera mig för att få ner det jag vill få ut. I övrigt är väl frågan om det är något jag verkligen vill sagt eller om jag bara tror att det skulle kännas bättre om jag skrev av mig. "Skriva av sig", vilket uttryck det är när man tänker efter. Problemen försvinner inte bara för att de skrivs ner på papper, i ett sms eller i en blogg. Däremot kan det förstås underlätta "organiserandet" av tankarna då man tvingas tänka efter lite när man formulerar sig. Om det är till för att läsas av andra, inte annars. Är det enbart för en själv så är formuleringarna mer kaos så att säga.

Det är solsken ute.

Det är det inte inne. Jag har oerhört mycket ångest idag, mer än jag haft på väldigt länge till och med. Helt klart överskattat det där med ångest. Att jag är låg är ingen nyhet, jag äter inte hög dos antidepressiva för intet, ångesten brukar kunna hålla sig mer i skymundan men när den väl tittar fram så gör den det oftast med buller och bång. Det går i perioder.

Ångest är inte behagligt. Inte någonstans.

Det som är bra med den här dagen är att min son fyller tre år. T R E år.
Tiden går fort, det gör den sannerligen. Gladare busunge får man leta efter. Tacksam över att just jag fick bli hans mamma. Lyckligt lottad helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är fritt!
(Nästintill iallafall...)

Jag svarar på kommentarerna här i min blogg, himla fiffig funktion det där att kunna svara direkt på varje kommentar här på plats.